Sjukanmälan

Sjukanmälan görs på 0515-436 11 och skall bara inrapporteras av vårdnadshavaren eller myndig elev.
Välkomstmeddelandet lyder: ”Hej och välkommen till Skola24:s frånvaroanmälan för Öknaskolan”

Bra att veta:
Sjukanmälan kan endast göras för hel dag i taget. Om man ringer efter kl. 12 kommer frånvaron att registreras för följande dag. Observera att ny frånvaro skall anmäls varje dag.
Det går när som helst under samtalet avbryta sjukanmälan. När registreringen är klar kommer en bekräftelse. Lägger man på luren innan kommer anmälan att avbrytas.
Elevernas personnummer måste vara korrekt registrerat med 10 siffror.
Det behövs inget föräldrakonto i Skola24 för att använda denna tjänst. Det enda som behövs är en telefon.

Sjukanmälan av elever kan också göras av vårdnadshavaren genom sin föräldrainloggning på skola24.

Närvaro

Öknaskolan registrerar elevernas frånvaro i programmet Skola24. Här för lärarna in all eventuell frånvaro för eleverna.
Du som vårdnadshavare har möjlighet att anmäla dig och få tillgång till Skola24 för att själv kunna sjukanmäla samt attestera din son/dotters frånvaro.

Schema

För att visa ditt schema online, besöker du schemavisaren på Skola24. Schemavisaren hittar du här (länk).